mandag 9. august 2010

Doily no.1 og 2

Jeg har prøvd meg på de berømte doily'sene.
Det var en dame ved navnet Christine som begynte å lage disse, og hun laget det som ett slags lappeteppe, hvor hun tilslutt limte alle doily'ene sammen til ett bilde, rammet de inn, og hengte det på veggen. Det ble veldig dekorativt :)

Doily betyr egentlig blondeserviett eller blondeduk. Meningen er at man skal scrappe opp å blondeservietter. Lage fine dekrasjoner.
Men det fungerer helt fint å bare bruke papir, og klippe og lime uten å ha blondeservietter. Det er det jeg gjør, og mange andre.























Jeg skal i kveld vise dere trinn for trinn hvordan dere gjør det :)
Det er igrunn veldig lett, og man blir hektet.
Dette er en veldig flott måte å få brukt opp gamle rester på, reste bokstaver,
små pynt som man ellers aldri bruker, igrunn alt man har liggende.
Man trenger ikke klippe i ett eneste nytt mønsterark. (valgfritt)
Det handler om å bruke fantasien, og utfordre deg selv.
Doily no.2 er HELT ulikt fra hvordan jeg pleier å scrappe.
Jeg lager oftest i litt vintage stil, men nedtonede farger (duse farger)
Så å bruke masse fargerike farger er nytt for meg.
Men veldig kjekt å få prøve å lage noe man ellers ikke pleier.

På doily no.1 har jeg f.eks brukt en hekle blomst jeg vant, som jeg aldri har fått brukt.
Den har bare lagt i en skuff.
Så nå fikk den endelig se dagslyset.

Vist det er noen andre som har prøvd seg på disse doily'sene og har lyst å vise frem så ligg igjen linken i kommentar feltet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

You might also like:

Related Posts with Thumbnails