fredag 11. april 2014

Inspirasjon til å scrappe

Noen ganger er det forferdelig vanskelig å komme i gang med å scrappe. Selv kan jeg bli sittende i flere timer å glo på det jeg har foran meg på scrappepulten, uten at det løsner.
Å holde kreativiteten og “mojo’en” i gang året rundt, år etter år er vanskelig, men etter å scrappet i ett par år har jeg funnet ut ett par ting og “triks” som fungerer for meg, og som kanskje fungerer for dere også?
1. Blogger, pinterest, forumDet første jeg gjør når jeg merker at “mojo’en” min forsvinner, eller at kreativiteten ikke er på topp en dag er å besøker blogger jeg liker veldig godt. Kanskje besøke noen nye? Dette pleier som oftest å fungere veldig bra.I tillegg besøker jeg pinterest og forumer daglig, der er det alltid mange fine kreasjoner! Og litt kreative “drypp” regelmessig tror jeg er bra for å holde kreativiteten vedlike.
2. Skisser/utfordringerPå internett florerer det av både skisser og andre utfordringer. Dette er en super måte å få kreativiteten i gang igjen! Eller få ideer til prosjekter. Noen ganger følger jeg skisser til punkt og prikke, mens andre ganger blir det jeg lager totalt forskjellig fra skissen. Men det gjør ikke noe for det får hvertfall tankene og kreativiteten i gang, og er bare ett utgangspunkt for det jeg vil lage.
3. Teste ut teknikker/grise med maling, mist og andre mediumDersom “mojo’en” min er totalt ikke tilstedeværende og ingenting blir slik jeg vil. Så er det bare til å finne frem maling, gesso, glimmermist, sjablonger, modeling paste, akryl maling osv, og begynne å grise i vei. Det å få farge foran øynene, og bare gjøre noe uten å tenke, eller teste ut en ny teknikk pleier å gjøre underverk for inspirasjonen! Da pleier det å være en lek å scrappe etterpå!
4. Dersom ingenting av det over fungerer….
da er det bare en ting som gjelder SHOPPING! Nye produkter, papirer, mister, pynt osv gir alltid mye inspirasjon! Alle liker jo nye ting, eller?
Tilslutt vil jeg bare dele en layout jeg har laget etter en skisse.

Takk for at du titter :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

You might also like:

Related Posts with Thumbnails