tirsdag 1. april 2014

Tutorial: Notatblokk

Dette er en tutorial som jeg lage for lenge siden, men som jeg har glemt å publisere:

Jeg liker veldig godt å kunne lage ting selv.  Og skal nå vise dere hvordan dere enkelt kan lage deres egne notepads (notetblokk).  Denne tutorialen kan også brukes til å lage handlelister, kalender, adresselister, osv.
1. Dette trenger dere av utstyr:
- Tacky Glue
- Klyper
– Pensel
– Scoreboard
– Bonefolder
– Papir (Skisseark)

2. Score kort siden på 4″ og 8″.  Langsiden scores på 3″, 6″ og 9″
(PS: Du kan bruke andre mål om du heller ønsker det)

Slik skal arket ditt se ut nå:
3. Kutt vekk margen som blir til overs etter du har scoret kortsiden.

4. Du har nå en tykk bunke med 4″x3″ store ark, og noen mindre.  Jeg har brukt de på 4″x3″ i denne tutorialen.
5. Pass på at arkene ligger rett, og sett på klyper.


5. Ta på 2-3 tynne lag med lim. Pass på å dekke alle sprekker.  Jo flere lag du tar på, jo sterkere limekant får du.  Du tar kun lim på toppen av den ene langsiden. Slik som vist her:

6. La limen tørke.  Du kan forsiktig bruke varmepistol om du har. Ferdig!
Her har jeg pyntet 2 notepads.  Jeg har brukt motiver fra Digital Paper by Janet, sommerfugler fra Kort og Godt,  og mønsterark fra ColorConspiracy.


Takk for at du titter :) 


1 kommentar:

You might also like:

Related Posts with Thumbnails