mandag 9. mars 2015

PROJECT LIFE - UKE 47

Denne gangen skal jeg vise dere to project life sider som jeg laget for KREATIV SCRAPPING og som er publisert i ETT TRYKK men med fokus på å tenke som en kortlager. Det var en virkelig stor utfordring, for det er begrenset hvor mange blomster og opphøyet pynt man kan bruke i en PL lomme. Det var en gøy utfordring og jeg håper at jeg klarte å løse den på en god måte :)
Når jeg lager kort går jeg ofte for den duse, romantiske, gjerne shabby chic stilen, fremfor den fargerike stilen jeg gjerne bruker når jeg lager layouts og noen ganger bruker i lommescrappingen min. Derfor valgte jeg å lage alle PL-kortene fra bunn av denne gangen med mønsterark og pynt som jeg gjerne bruker når jeg lager kort.

Jeg har brukt mønsterark fra Maja Design - 9th of April og 11th of April, samt mønsterark fra Kaisercraft sin basecoat serie. Jeg har kuttet til PL kortene mine i 6x4 og 4x3 før jeg rundet hjørnene med punch fra Project life.Jeg rundet også kantene på bildene mine. På noen av kortene har jeg sydd med symaskin, og på noen av kortene har jeg brukt en kant punch fra Martha Stewart som heter Doily Lace. Bølgepappen jeg har brukt kommer fra Joy, og den har jeg dabbet lett med en akryl dabber i fargen snow cap. Kakeservietten er en dies fra Cheery Lynn og heter French pastry doily, den er bare utrolig lekker ♥ Sommerfuglene har jeg klippet ut fra et klippeark fra Kort og godt som jeg har pyntet med halvperler i hvitt fra Staz. Jeg har brukt stempelet Konfirmasjon 2 fra Norsk stempelblad som jeg har stanset ut med La-la land diesen stitched nested circles. Under den har jeg pyntet med litt osteklut. Bannerne er laget med La-la land diesen stitched elements. Dette er noen nye lekre dieser som stanser ut med falsk søm :)

Jeg har brukt samme måte som beskrevet til PL siden over til å lage PL-kortene til denne siden. Det er også brukt mye av den samme pynten, men har jeg også brukt chipboard fra Wycinanka som KS er forhandler for. Noen av bannerne på denne siden er klippet ut for hånd og festet med jute fra Maya Road. Jeg har brukt Design A lommer fra Project life til å lage med PL-sider. 


♥♥♥

Jeg håper dere fikk inspirasjon til å være kreative og kanskje til å prøve ut lommescrapping.
Det er en herlig måte å scrappe på som passer for alle ♥
Takk for at du tittet og velkommen tilbake :) 

3 kommentarer:

  1. Nydelige PL-sider.
    De papirene du har brukt her er utrolig fine, og jeg synes hjemmelagede PL-kort gjør prikken over i-en på sidene :-)

    SvarSlett
  2. Nydelige og herlige sider!

    SvarSlett

You might also like:

Related Posts with Thumbnails